Veelgestelde vragen

Veel gestelde vragen en antwoorden

Wat zijn de algemene voorwaarden voor promotiecodes?

Promotiecodes kunnen niet worden gecombineerd met andere promoties, vouchers of lokale aanbiedingen en kunnen niet worden ingewisseld voor geld. Promotiecodes gelden niet voor elektronica, Project Rock of onze Curry-collectie. Mogelijk zijn er andere uitzonderingen van toepassing. Als je besluit te retourneren, kan de promotie afwijken van de oorspronkelijke promotie als de gear is gekocht als onderdeel van een promotie

Waar blijft mijn bestelling?

1. Bezoek onze pagina Check je bestelstatus.
2. Voer je bestelnummer & e-mailadres in
3. CKlik op "Traceerstatus" om de ordertracking en details te zien.
Let op: artikelen in je bestelling kunnen afzonderlijk worden verzonden.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Ben je niet 100% tevreden met je artikel(en)? Je kunt je bestelling binnen 60 dagen na ontvangst gratis retourneren.

1. Retourlabel vinden: Je vindt je retourlabel in de doos. Heb je geen retourlabel? Dan kun je een online retourlabel maken onder aan deze pagina.
2. Verpakking: Verpak de producten die je wilt retourneren in de originele verpakking
3. Plaatsing van retourlabel: Plak het retourlabel op de verpakking (gebruik de retourlabel die bij de bestelling is meegestuurd)
4. Pakket verzenden: Als je het meegeleverde retourlabel hebt gebruikt, breng je het pakket naar het afgiftepunt van de bezorgdienst die op het retourlabel staat vermeld. Als je een retourlabel op onze website hebt gegenereerd, breng je het pakket naar het DHL-afgiftepunt van je voorkeur
5. Terugbetaling: Verwerking van je retourzending kan tot 14 werkdagen in beslag nemen. We brengen je hiervan per e-mail op de hoogte en maken het bedrag zo snel mogelijk over (5 werkdagen na ontvangst van de bevestigingsmail).

Wat zijn jullie verzendmethodes en levertijden?

Je kunt je producten standaard laten verzenden of zelf ophalen bij afgiftepunten. Beide opties nemen ongeveer 1-3 werkdagen in beslag. Verzending naar een afgiftepunt is altijd gratis, zonder minimale bestelkosten. Voor meer informatie kun je terecht op onze pagina met verzendinformatie..

Wanneer ontvang ik mijn terugbetaling?

Het duurt tot 14 werkdagen om je retourzending te verwerken. Je wordt per e-mail op de hoogte gebracht wanneer de terugbetaling is goedgekeurd (kijk ook in je folder met junkmail). Na ontvangst van deze e-mail met retourbevestiging kan het tot 5 werkdagen duren voor je de terugbetaling ontvangt. Dit is afhankelijk van de betaalmethode die je hebt gebruikt. Retourzendingen worden niet geaccepteerd buiten de retourneringsperiode (meer dan 60 dagen) na ontvangst van de producten.

Hebben jullie mijn retourzending ontvangen?

Je ontvangt pas een e-mail met de bevestiging dat je retourzending is verwerkt (kan tot 14 werkdagen duren). Bewaar je retourbewijs. Je ontvangt dus geen e-mail zodra je retour is ontvangen maar pas wanneer de terugbetaling is verwerkt.

Wat moet ik doen als ik mijn bestelling niet heb ontvangen?

Je krijgt een geautomatiseerd bericht zodra je bestelling is verzonden. Onze levertijden voor Nederland bedragen tussen de 1 en 3 dagen (behalve tijdens actieperiodes zoals de End of Season Sale, Mid-Season Sale, Kerstmis en Cyber Week waarin de levering langer kan duren).

Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?

Nadat je je bestelling hebt geplaatst, gaan wij snel aan het werk om deze te verwerken. Hierdoor is het helaas niet mogelijk om je geplaatste bestelling te annuleren of te wijzigen. Als je een artikel niet wilt houden, kun je het retourneren.
Zie ons retourgedeelte voor meer informatie.

Membership

Promotiecodes & Cadeaukaart

Wat zijn de algemene voorwaarden voor promotiecodes?

Promotiecodes kunnen niet worden gecombineerd met andere promoties, vouchers of lokale aanbiedingen en kunnen niet worden ingewisseld voor geld. Promotiecodes gelden niet voor elektronica, Project Rock of onze Curry-collectie. Mogelijk zijn er andere uitzonderingen van toepassing. Als je besluit te retourneren, kan de promotie afwijken van de oorspronkelijke promotie als de gear is gekocht als onderdeel van een promotie.

Kan ik een cadeaukaart of voucher van Under Armour kopen?

Momenteel bieden we geen cadeaukaarten of vouchers aan op onze website.

Biedt Under Armour promotiecodes aan?

Ja. We hebben regelmatig promoties voor online bestellingen op onze website.
We bieden ook korting op gear en schoenen binnen onze Outlet-collectie voor heren, dames en kinderen.

Hoe kom ik aan een promotiecode voor Under Armour?

Je kunt een promotiecode voor 15% korting op je volgende bestelling krijgen wanneer je je voor de eerste keer aanmeldt voor onze nieuwsbrief, er zijn algemene voorwaarde van toepassing. Je kunt dit onderaan onze website doen. Typ je e-mailadres in om je aan te melden, waarna je een bevestigingsmail met de promotiecode ontvangt.

Ik heb mijn e-mail met promotiecode niet ontvangen. Wat moet ik nu doen?

Kijk in je folder met spamberichten. Heb je de e-mail na 24 uur nog niet ontvangen? Geef dan je e-mailadres opnieuw op. Kun je de e-mail dan nog steeds niet vinden? Neem dan contact met ons op.

Wat gebeurt er met mijn promotiecode als ik (een deel van) mijn bestelling retourneer?

Als je besluit je bestelling te retourneren, wordt je promotiecode niet vervangen.

Kan ik meer dan één promotiecode gebruiken?

Over het algemeen kunnen promotiecodes niet worden gebruikt in combinatie met andere promotiecoupons, kortingen of speciale aanbiedingen. Er zijn een aantal uitzonderingen, zoals een Vroege Toegang tot speciale promotiemomenten waarbij je een aantal promotiecodes kunt combineren.

Waarom werkt mijn promotiecode niet?

Controleer of de promotiecode nog geldig is en of je hem correct hebt ingevoerd. Sommige artikelen in je winkelwagen zijn misschien uitgesloten van de promotiecode, zoals Project Rock en onze Curry-collectie. Controleer de specifieke algemene voorwaarden van de promotiecode voor meer informatie.

Doet Under Armour aan studentenpromoties?

Ja, we bieden een Under Armour Unidays-korting van 15%. Klik op de link en registreer om jouw 15% korting te krijgen. Er gelden geen uitzonderingen!

Bestellen

Waar blijft mijn bestelling?

1. Bezoek onze pagina Check je bestelstatus.
2. Voer je bestelnummer & e-mailadres in.
3. Klik op "Traceerstatus" om de ordertracking en details te zien.
Let op: artikelen in je bestelling kunnen afzonderlijk worden verzonden.

Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?

Nadat je je bestelling hebt geplaatst, gaan wij snel aan het werk om deze te verwerken. Hierdoor is het helaas niet mogelijk om je geplaatste bestelling te annuleren of te wijzigen. Als je een artikel niet wilt houden, kun je het retourneren. Zie ons retourgedeelte voor meer informatie.

Waar vind ik mijn bestelnummer?

Als je je bestelnummer niet kunt vinden, kijk dan in de bevestigingsmail bij je bestelling. Kun je deze e-mail niet vinden? Kijk dan ook in je folder met spamberichten. Als je de e-mail nog steeds niet kunt vinden, neem dan contact op met onze klantenservice. Wij controleren dan de status van je bezorging.

Hoe weet ik of mijn bestelling is verwerkt?

Als je een geregistreerde gebruiker bent, kun je je bestelling volgen onder je Bestelgeschiedenis. Als je een bestelling als gastgebruiker hebt geplaatst, kun je je bestelling volgen door naar de pagina Volg mijn bestelling in het gedeelte Klantenservice te gaan. Statuswijzigingen (bevestiging van een bestelling of verzending) worden ook per e-mail doorgegeven.

Waarom is mijn online bestelling geannuleerd?

Bestellingen kunnen om een aantal redenen worden geannuleerd, zoals het plaatsen van een bulkbestelling of een bestelling met een onvolledig bezorg-/factuuradres of omdat de gear niet voorradig is. Als dit gebeurt, krijg je binnen 5 werkdagen je geld terug.

Wat kan ik doen als mijn e-mailadres of bezorgadres niet klopt?

Als je e-mailadres of bezorgadres niet juist is, neem dan contact op met onze klantenservice. Als je bestelling al is verzonden en je wilt je bezorgadres wijzigen, neem dan contact op met de bezorgdienst die je bestelling bezorgt. Welke dat is, staat in je e-mail vermeld.

Moet ik een account aanmaken om bij een officiële website van UA te kopen?

Je hoeft geen account aan te maken om artikelen op onze website te kopen. Als je een nieuwe klant bent, kun je je abonneren op onze nieuwsbrief en een promotiecode voor 15% korting op je volgende aankoop krijgen. Houd er rekening mee dat er Algemene voorwaarden van toepassing zijn.

Hoe kan ik sportartikelen in bulk of voor teams bestellen?

Voor grote bestellingen, kleding voor teams, retailer- en wholesale-aanvragen kun je een e-mail sturen naar EMEANewWholesalerRequests@underarmour.com, waarna een teamlid zo snel mogelijk contact met je opneemt.

Kun je producten van de Amerikaanse website (UA.com) kopen?

Klanten in Nederland kunnen helaas geen producten van UA.com bestellen.

Verzending en levering

Wat zijn jullie verzendmethodes en levertijden?

Je kunt je producten standaard laten verzenden of zelf ophalen bij afgiftepunten. Voor meer informatie kun je terecht op onze pagina met verzendinformatie.

Hoe verander ik de details van mijn bestelling, zoals het bezorgadres of tijdvak?

Ga naar onze pagina met bestelstatus om de meest recente status van je verzending te bekijken. Je kunt de website van de bezorgdienst bezoeken om te zien welke opties beschikbaar zijn. Voor bezorging aan huis biedt de DHL Express-app de mogelijkheid om de tijd en locatie te wijzigen. Als je een afgiftepunt hebt geselecteerd, kun je momenteel de locatie niet wijzigen.

Ik heb meer dan een uur geleden een bestelling geplaatst en ik heb nog geen bevestiging ontvangen.

Heb je in je folder met spamberichten gekeken? Of misschien is een spelfout in je e-mailadres de reden dat je geen bevestigingsmail hebt ontvangen. Neem contact met ons op als je zeker wilt weten of je bestelling is geplaatst en wordt verwerkt.

Ik heb net een bestelling geplaatst. Wanneer wordt deze verzonden?

Zodra je een bestelling op onze website hebt geplaatst, wordt deze onmiddellijk verwerkt. Je ontvangt een verzendbevestiging per e-mail. Het duurt 1 tot 3 werkdagen voor de bestelling op je gekozen locatie aankomt. Voor meer informatie kun je terecht op onze pagina met verzendinformatie.
Je kunt je bestelling volgen via deze link. Houd er rekening mee dat bezorging tijdens Cyber Week, seizoenssales en piekperioden, zoals Kerstmis, langer kan duren. Als je de bevestigingsmail niet binnen de geschatte verzendperiode hebt ontvangen, kijk dan eerst in je spambox voordat je contact opneemt met onze klantenservice.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Je krijgt een geautomatiseerd bericht zodra je bestelling is verzonden. Onze levertijd voor standaardverzending binnen Nederland is 1 tot 3 werkdagen.

Bezorgen jullie in de Nederlandse Antillen en op militaire bases?

We kunnen momenteel niet in de Nederlandse Antillen en op militaire bases leveren. Als je een adres heb ingevoerd in een regio waarin we niet bezorgen, wordt je bestelling geannuleerd en krijg je binnen 5 werkdagen je geld terug.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Als je een geregistreerde gebruiker bent, kun je je bestelling volgen onder je Bestelgeschiedenis. Als je een bestelling als gastgebruiker hebt geplaatst, kun je je bestelling volgen door naar de pagina Volg mijn bestelling te gaan. Als je de tracking-URL van je pakket niet kunt vinden, kijk dan in de verzendingbevestiging. Als je denkt dat je die e-mail niet hebt ontvangen, kijk dan ook in je folder met spammail. Als je de e-mail nog steeds niet kunt vinden, neem dan contact op met onze klantenservice. Wij helpen je graag de status van je levering te controleren.

Mijn bestelling doet er meer dan 4 dagen over om te arriveren. Wat kan ik doen?

Bestellingen in Nederland doen er meestal 1 tot 3 werkdagen (ma tot vr) over om te arriveren. Voor meer informatie kun je je bestelling volgen op onze pagina waarop je je bestelling kunt volgen.

Ik heb mijn producten tijdens Cyber Week of tijdens een salesperiode gekocht. Ze doen er meer dan 4 werkdagen over om te arriveren. Wat kan ik doen?

Tijdens salesperiodes ontvangt ons magazijn veel bestellingen, waardoor het langer kan duren voordat je bestelling arriveert. Heb je je bestelling na 6 werkdagen nog niet ontvangen? Volg de status van je bestelling dan hier of neem contact met ons op.

Het lijkt erop dat mijn pakket is kwijtgeraakt. Wat kan ik doen?

In het onwaarschijnlijke geval dat je je pakket niet kunt vinden, hoewel het als bezorgd in het systeem staat, kun je contact opnemen met onze klantenservice. We stellen dan onmiddellijk een onderzoek in. Onderzoeken naar vermiste pakketten kunnen tot 14 dagen in beslag nemen. Houd er rekening mee dat we je bezorging na 30 dagen vanaf de besteldatum niet kunnen onderzoeken.

Wat moet ik doen als ik maar een deel van mijn bestelling heb ontvangen?

Dit kan meerdere redenen hebben. Als al je artikelen niet zijn verzonden, kan het zijn dat een van de artikelen niet voorradig is. Voor dit artikel krijg je je geld terug. Zijn al je artikelen verzonden, maar heb je ze niet allemaal ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Wat moet ik doen als ik het verkeerde product heb ontvangen?

In het onwaarschijnlijke geval dat je het verkeerde product hebt ontvangen, kun je foto’s maken van de artikelen - inclusief de labels aan de artikelen. Neem vervolgens contact op met onze klantenservice.

Wat moet ik doen als ik een beschadigd pakket heb ontvangen?

In het onwaarschijnlijke geval dat je een beschadigd pakket van de bezorgdienst hebt ontvangen, kun je foto’s van het pakket maken dat je hebt ontvangen. Neem vervolgens contact op met onze klantenservice.

Wat moet ik doen als een artikel krijg dat er anders uitziet dan de afbeelding op de website?

Wat vervelend dat het artikel dat je hebt ontvangen niet aan je verwachtingen voldoet. Maak foto’s van het artikel en neem contact op met onze klantenservice, dan zoeken wij dit voor je uit. We vinden je feedback heel belangrijk.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben als het pakket wordt bezorgd?

Raadpleeg de verzendbevestiging om de meest actuele status van je verzending te bekijken. Je kunt ook de website van de bezorgdienst raadplegen om te zien welke opties er beschikbaar zijn. DHL en FedEx hebben bovendien een mobiele app die klanten kunnen downloaden. Als ze zich hierbij aanmelden krijgen ze meer informatie over tracking en uitzonderingen.

Als ik de bezorging van mijn pakket gemist heb, kan ik dan een nieuwe bezorgpoging inplannen?

Afhankelijk van de bezorgdienst kunnen sommige pakketten worden bezorgd bij je buren of bij het dichtstbijzijnde servicepunt. Anders wordt de volgende werkdag een nieuwe poging gedaan om het pakket te bezorgen. Wil je de bezorgmethode of datum veranderen? Gebruik dan de trackingcode-assistent in onze verzendbevestiging om de website van de bezorgdienst te openen.

Retourzendingen en terugbetalingen

Hoe kan ik een product retourneren?

We geven je twee retourlabels: één in de verpakking (optie #1) en één online retourlabel (optie #2). Beide opties zijn geldig en kunnen worden gebruikt om je artikelen te retourneren. Houd er rekening mee dat de bezorgdienst op de labels kan variëren. Geef je pakket af bij een afgiftepunt van de bezorgdienst die op je gebruikte retourlabel staat vermeld. Als je een andere bezorgdienst gebruikt, worden de retourneringskosten niet vergoed.

Kan ik een online gekocht product naar een winkel terugbrengen en vice versa?

Het is helaas niet mogelijk om een online gekocht product naar een winkel terug te brengen en vice versa. Het artikel moet naar het oorspronkelijke verkooppunt worden geretourneerd.

Wat moet ik doen als ik mijn retourlabel ben kwijtgeraakt?

Als je je retourlabel kwijt bent, kun je gratis een nieuw label aanmaken dat door DHL wordt afgehandeld. Raadpleeg het gedeelte onder aan de pagina over het retourproces.

Kan ik mijn bestelling retourneren met een andere bezorgdienst?

Ja, je mag zelf bepalen welke bezorgdienst je wilt gebruiken om je artikelen te retourneren. Houd er wel rekening mee dat retourneren alleen gratis is als je gebruik maakt van onze vervoerders. Een andere vervoerder rekent wellicht retourneringskosten die wij niet vergoeden.
Het retourlabel dat je met het pakket ontvangt, kun je gebruiken om producten met DHL of PostNL te retourneren. Als PostNL voor jou niet handig is, kun je een nieuw retourlabel printen op de website, dat door DHL wordt afgehandeld.

Wat moet ik doen als ik geen retourlabel in mijn pakket heb gekregen?

Als je geen retourlabel bij je pakket hebt ontvangen, kun je gratis een nieuw label aanmaken dat door DHL wordt afgehandeld. Raadpleeg hiervoor het gedeelte onder aan de pagina over het retourproces.

Wanneer ontvang ik mijn terugbetaling?

Je krijgt per e-mail bericht wanneer je terugbetaling is verwerkt. Verwerking van je retournering kan tot 14 werkdagen in beslag nemen. Zodra je geld is teruggestort, ontvang je hier per e-mail een bevestiging van. Afhankelijk van de betaalmethode die je hebt gebruikt, kan het tot 5 werkdagen duren voordat je terugbetaling zichtbaar is. Retourzendingen worden niet geaccepteerd na de retourneringsperiode van 60 dagen.

Wat is ons restitutiebeleid?

Retourzendingen die zijn verwerkt door Brand House of Factory House van Under Armour worden terugbetaald via de originele betaalmethode. Neem hiervoor geldige legitimatie met foto mee. We behouden ons het recht voor om je gegevens op te slaan en deze te delen met partners zoals uitgelegd in het Privacybeleid van Under Armour. Under Armour behoudt zich het recht voor om het aantal toegestane retourzendingen te beperken, zelfs met ontvangstbewijzen.

Restitutiemethodes In-store Online
Creditcard Terugstorting op je creditcard Terugstorting op je creditcard
Prepaidkaart Terugstorting op je prepaidkaart Terugstorting op je prepaidkaart
PayPal Terugstorting op je PayPal-account Terugstorting op je PayPal-account
Apple Pay Terugstorting op je Apple Pay-account* Terugstorting op je Apple Pay-account
Klarna Terugstorting op je Klarna-account** Terugstorting op je Klarna-account***

*Houd de laatste 4 cijfers van de kaart die bij je account hoort bij de hand, omdat de meeste digitale betalingen geanonimiseerd zijn.

**Zorg dat je de laatste 4 cijfers van de kaart die bij je account hoort bij de hand hebt, omdat de meeste digitale betalingen geanonimiseerd zijn. Je bent zelf verantwoordelijk voor het saldo bij Klarna.

***Je bent zelf verantwoordelijk voor het saldo bij Klarna.


Tijdverloop bij online retouren

Het kan tot 14 werkdagen duren voordat je bericht krijgt over je terugbetaling.
Nadat je retourzending is ontvangen en verwerkt in ons magazijn, kan het tot 14 werkdagen duren voordat je bericht krijgt over terugbetaling. Dit tijdverloop kan variëren op basis van piekperioden in het jaar (bv. in december-januari).

Hoe kan ik online gekochte producten retourneren?

We hebben een retourbeleid van 60 dagen. Alle goederen moeten binnen die periode worden geretourneerd. Alle artikelen moeten ongebruikt en in de originele verpakking worden teruggestuurd (met de labels nog bevestigd). Je kunt een gratis retourlabel downloaden door in te loggen bij onze website via de volgende link. Vul ook het retourformulier in dat met je bestelling is meegestuurd. Als je het meegeleverde retourlabel hebt gebruikt, breng je het pakket naar het afgiftepunt van de bezorgdienst dat op het retourlabel staat vermeld. Wanneer je online een retourlabel genereert, moet je goed controleren welke bezorgdienst er wordt gebruikt. Als je een retourlabel op onze website hebt gegenereerd, breng je het pakket naar het DHL-afgiftepunt van je voorkeur.

Wanneer ontvang ik de terugbetaling voor mijn geretourneerde goederen?

Vanaf het moment dat je de artikelen hebt teruggestuurd naar ons magazijn, kan het tot 14 dagen duren voordat je de terugbetaling op je rekening ziet. Houd er rekening mee dat het retourneringsproces langer kan duren als je producten retourneert met een bezorgdienst van je eigen keuze. Houd er rekening mee dat de volledige verzendkosten niet bij de terugbetaling zijn inbegrepen, tenzij de gear bij aankomst gebreken bleek te vertonen.

Hoe krijg ik mijn geld terug?

Je ontvangt de terugbetaling altijd via de oorspronkelijke betalingsmethode.
We kunnen geen terugbetaling uitvoeren met een andere betaalmethode dan de originele betaalmethode.

Wat kan ik doen als ik geen terugbetaling van mijn geretourneerde goederen heb gekregen?

Als je na 14 dagen nog geen restitutie hebt ontvangen, dien je contact op te nemen met onze klantenservice. We gaan graag voor je na wat er aan de hand is.

Krijg ik mijn verzendkosten vergoed als ik mijn product retourneer?

Je krijgt geen verzendkosten vergoed voor het geretourneerde product.

Betaalmethoden

Welke betaalmethoden kan ik gebruiken?

Je kunt je bestelling betalen met de volgende betaalmethoden:
  • Amex
  • Apple Pay
  • Klarna
  • Maestro
  • Master Card
  • PayPal
  • Visa

Kunnen mijn bezorg- en factuuradres verschillen?

Ja, dat kan. Je kunt een ander factuuradres toevoegen door de markering “Zelfde als bezorgadres” onder het gedeelte Betaling te verwijderen. Houd er rekening mee dat we het factuuradres niet meer kunnen wijzigen nadat je de bestelling hebt geplaatst.

Krijg ik een kopie van mijn factuur?

Momenteel stoppen we geen vooraf geprinte factuur in onze pakketten. Je ontvangt alle informatie in de bestelbevestiging die naar je postvak IN wordt gestuurd. Heb je een officiële factuur nodig? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Waarom komen mijn betalingen niet door?

Daar kunnen veel redenen voor zijn, zoals:
1. Je hebt misschien onjuiste betaalgegevens ingevoerd. Controleer de betaalinformatie die je hebt ingevoerd nog een keer extra.
2. Je opgeslagen betaalgegevens zijn verouderd. Verwijder de opgeslagen betaalinformatie en voer geldige gegevens in.
3. Er is een tijdelijk probleem met het systeem van je betalingsprovider. Probeer het over een aantal minuten opnieuw. Als het probleem zich blijft voordoen, neem dan contact op met onze klantenservice.
4. Je pop-upblocker is ingeschakeld. Schakel de pop-upblocker uit om ervoor te zorgen dat er geen problemen met de cookies zijn.

Wat is Klarna?

Klarna is een internationaal opererende provider van betalingsoplossingen die werkt met retailers om klanten een zo naadloos mogelijke online winkelervaring te bieden. Klarna is beschikbaar in meer dan 400.000 online winkels en heeft wereldwijd meer dan 149 miljoen gebruikers. Ga voor meer informatie naar de website van Klarna.

Wat is het btw-nummer van UA?

Algemene informatie: Under Armour Europe B.V. Adres: Stadionplein 10, 1076 CM Amsterdam. Nederland Retourzendingen kunnen niet naar dit adres worden verzonden. KvK-nummer: 34237352 0000 Btw-nummer: NL815104984B01

Gebreken

Wat moet ik doen als ik een artikel ontvang dat gebreken vertoont?

Zorg dat je foto’s maakt waarop het probleem duidelijk zichtbaar is en neem contact op met onze klantenservice. Wij kunnen je alleen helpen als je het artikel hebt gekocht op onze website. Als je het artikel van een derde partij hebt gekocht, moet je contact opnemen met het desbetreffende verkooppunt. Deze heeft ook een retourbeleid voor artikelen die niet aan de kwaliteitseisen voldoen.

Retail

Hoe vind ik een winkel van Under Armour in de buurt?

Je vindt het dichtstbijzijnde verkooppunt door hier te klikken.

Hoe retourneer ik artikelen die ik bij een UA-winkel in het buitenland of via een geautoriseerd verkooppunt heb gekocht?

Volgens de richtlijnen van ons bedrijf mogen we geen aankopen van derden retour nemen of omruilen. Neem contact op met het oorspronkelijke verkooppunt op vertoon van je ontvangstbewijs.

Product

Waarom is de maat op het product anders dan dat ik online heb geselecteerd?

Als je een small, medium of large product online hebt besteld, heeft het product dat je thuis ontvangt een andere maatnaam. Als je bijvoorbeeld online een “S” bestelt, heeft het artikel dat je ontvangt een label met daarop “SM” geprint. Hieronder zie je de verschillende afkortingen die online staan aangegeven en hun equivalent op het fysieke product.

ONLINE GEPRINT OP ARTIKEL
S SM
M MD
L LG

Hoe vind ik de juiste maat en pasvorm voor mijn producten?

Ga naar onze maatrichtlijnen voor alle instructies bij onze producten.

Met wie moet ik contact opnemen als ik een vraag heb over een product?

Neem contact op met onze klantenservice. Daar helpen we je graag verder. Geef ons indien mogelijk een stijlnummer. Dit vind je naast de productafbeelding. Met dat nummer kunnen we je zoveel mogelijk informatie geven over het aangegeven product.

Draagt UA zijn steentje bij aan duurzaamheid?

Om de planeet te beschermen, zetten we ons in om de schadelijke effecten van onze activiteiten op het milieu te verminderen. We gebruiken bijvoorbeeld materialen die zijn gerecycled of die opnieuw gerecycled kunnen worden. We richten ons op het verbeteren van onze efficiency en op het verminderen van de negatieve impact van onze producten. Daarvoor stimuleren we de innovatie van materialen die duurzamer zijn en minder afval produceren, waarmee we de basis leggen voor circulaire systemen in 2030. We streven ook naar de grootschalige recycling van producten en de transitie naar een CO2-vrije leveringsketen, waarbij we tevens de rechten en levens van de werknemers en leveranciers verbeteren. Ga naar ons gedeelte over duurzaamheid voor meer informatie over wat wij aan duurzaamheid doen.

Kan ik gepersonaliseerde artikelen van Under Armour bestellen?

We stellen je enthousiasme over ons merk op prijs, maar momenteel kunnen we onze kleding nog niet naar wens aanpassen. We raden je aan naar een deskundige zeefdrukker of textieldrukker bij jou in de buurt te gaan en hierbij deze volgende informatie te verstrekken:
  • De temperatuur die voor onze textieldruk (heat seal) gebruikt wordt, is naar schatting circa 163 tot 177 graden Celsius.
  • We gebruiken een druk van 40 psi en de interval (dwell time) is 12 seconden.
  • Houd er rekening mee dat de temperatuur, de psi en de interval kunnen verschillen afhankelijk van de textieldruk.
  • Compressiekleding van Under Armour is niet geschikt voor zeefdruk of textieldruk.

Wat is het verschil tussen HeatGear en ColdGear?

UA HEATGEAR®

IN DEZE LICHTE GEAR BLIJF JE KOEL EN DROOG.
HeatGear® is ideaal bij 20 ºC of warmer. De stof is superademend en voert zweet af naar het oppervlak voor een ongekend koel, droog en licht gevoel.

UA COLDGEAR®

IN DEZE LICHTE GEAR BLIJF JE WARM EN DROOG.
ColdGear® is ideaal voor temperaturen onder de 13 ºC. De dubbele stof voert zweet af, laat je lichaamswarmte circuleren en houdt je warmer zonder extra volume.

UA ALLSEASONGEAR®

IN DEZE LICHTE GEAR BLIJF JE DROOG.
Bij temperaturen tussen 13 ºC en 20 ºC draag je AllSeasonGear®, gemaakt van revolutionaire materialen die zich aanpassen aan alle weersomstandigheden. De stof zorgt voor regulering van de temperatuur en optimaal ademend vermogen.

Hoe vind ik de meest geschikte hardloopschoenen?

Probeer onze digitale assistent om de meest geschikte hardloopschoenen voor jou te vinden.

Zijn alle producten uit de online shop verkrijgbaar in jullie winkels?

Onze website biedt het breedste assortiment UA-producten. Als je een Factory House of Brand House bezoekt, vind je daar een groter productassortiment met een kleinere reeks producten in vergelijking met ons Ecom-platform. Onze Brand Houses hebben een groter productassortiment dan onze Factory Houses. Om onze dichtstbijzijnde Brand Houses te vinden ga je naar de pagina met de Winkelzoeker op onze website.

Onderhoudsinstructies voor kleding

De onderhoudsinstructies vind je op het label van je artikel. Over het algemeen geldt dat je het artikel koud kunt wassen in de wasmachine met gelijke kleuren. Gebruik geen bleekmiddel of wasverzachter. Droog op lage temperatuur en gebruik geen drogerdoekjes. We adviseren je ook om je kleding in een waszak te wassen om beschadiging door klittenband, haakjes of andere scherpe onderdelen van andere kleding te voorkomen.

Onderhoudsinstructies voor tassen

Verwijder overtollig vuil en modder met een droge borstel. Gebruik een mild reinigingsmiddel en warm water om vlekken te verwijderen met een spons of een doekje. Laat de tas bij kamertemperatuur aan de lucht drogen. Plaats de tas niet op een warmtebron.

Onderhoudsinstructies voor petten/mutsen

Kijk of er wasinstructies op het label van je artikel staan. Als het een kostbaar voorwerp of een verzamelitem is, neem dan contact op met de Klantenservice voor specifieke schoonmaakinstructies. Als er vuil of stof op de pet of muts zit, gebruik dan een stofzuigerborstel om het weg te zuigen. Als je de pet met de hand wilt wassen, maak je hem eerst nat onder de douche of in de wasbak. Gebruik koud water tenzij er iets anders op het label staat. Maak de pet niet te nat. Doe wat shampoo op een nagelborsteltje of een zachte tandenborstel en schrob de pet schoon. In plaats van shampoo kun je ook een mild wasmiddel gebruiken. Spoel de shampoorestjes grondig van de pet, maar zorg er wel weer voor dat de pet niet al te nat wordt. Voor honkbalpetten van nylon of tricot kun je een paar druppels conditioner in een bak of emmer water doen en de schone pet met dit mengsel afspoelen. De conditioner maakt de vezels van de pet lekker zacht. Als je de pet hebt schoongemaakt, plaats je deze op een kom, een opgerolde handdoek of een hoedenstandaard, zodat de pet tijdens het drogen mooi in vorm blijft. Droog de pet niet in een wasdroger, dan zou de pet kunnen krimpen. Je kunt ook een ballon opblazen tot het formaat van de pet en de ballon met de pet vastbinden met tape om ze rechtop te houden terwijl de pet droogt.

Onderhoudsinstructies voor schoenen

Doe wat wasmiddel in warm water om een sopje te maken. Bevochtig een spons, zachte doek of zachte borstel met wat van het mengsel van water en wasmiddel en maak de vieze plekken schoon. Bevochtig een andere spons of zachte doek met wat warm water om resten wasmiddel te verwijderen. Laat de schoenen op kamertemperatuur drogen. Plaats de schoenen niet vlak bij een verwarmingsbron.

Je Account

Wat is ons privacybeleid?

Ons privacybeleid vind je hier.

Hoe kan ik mijn accountgegevens wijzigen?

Om je accountgegevens te wijzigen, meld je je aan met je account via de aanmeldknop in de rechterbovenhoek. Selecteer daarna ‘Profiel’ in het vervolgkeuzemenu, bewerk de informatie die je wilt veranderen en klik op ‘Opslaan’ onderaan de pagina.

Wat als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

Als je je wachtwoord bent vergeten, klik je op ‘Wachtwoord opnieuw instellen’ onder het wachtwoordveld en vul je je e-mailadres in.

Zakelijke vragen

Groothandelaanvragen

Voor retailer -en wholesale aanvragen kan je een e-mail te sturen naar EMEANewWholesalerRequests@underarmour.com , waarna een teamlid zo snel mogelijk contact met je opneemt.

Hoe dien ik een verzoek in voor sponsoring of samenwerking?

Hoewel we je belangstelling in Under Armour erg op prijs stellen, kunnen we door de grote hoeveelheid verzoeken die we ontvangen, helaas geen ongevraagde ondersteuning bieden op de volgende gebieden, met inbegrip van maar niet beperkt tot:

• Ondersteuning van sportkampen, -programma’s,- teams of bonden in elitevorm of particuliere vorm
• Sponsoring van individuen, teams of evenementen, inclusief activiteiten voor geldinzameling (bv. studiebeurzen, vergoedingen, persoonlijke begeleiding, gala’s, 5k-runs, enz.)
• Productdonaties, tafelsponsorships of aanbod van contant geld

Ben je een individuele atleet?

Om een duidelijk onderscheid te behouden tussen onze liefdadigheidsschenkingen en marketingactiviteiten, verstrekken wij geen productdonaties aan individuele atleten of sportteams.

Thank you.

Ik wil graag voor Under Armour werken. Hoe kan ik dat het beste aanpakken?

Ga naar www.underarmour.jobs voor meer informatie over carrièremogelijkheden bij Under Armour.

Hoe kan ik contact opnemen met Under Armour in Europa?

Under Armour Europe B.V.
Stadionplein 10
1076 CM Amsterdam
Nederland
Telefoonnummer: +31 (20) 715 5100
KvK-nummer: 34237352 0000
Btw-nummer (NL): NL815104984B01
LIVE CHAT Ma-Zon van 9.00 tot 17.00 uur

 

WHATSAPP +31611269614Ma-Zon van 9.00 tot 17.00 uur

 

TELEFONISCHE ONDERSTEUNING

00800-82766871 Ma-Wo van 9.00 tot 12.00 uur